Blogger Layouts
WELCOME TO MY BLOG!

enjoy this song

Saturday 7 January 2012

KENANGAN TERINDAH !

Assalamualaikum wbt .
hye everybody . agak lama jugak la aku tak update blog . sebenarnye aku tak tao nak update pasal ape .

ok . hari ini aku nak cite pasal kawan aku yang dah lama . kawan masa sekolah rendah . darjah 1 sampai darjah 6 , aku sekolah di SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI KECHIL ILIR .


 ha ! ni la sekolah aku . 
sekolah ni banyak la bagi kenangan suka , duka , pahit dan manis . antara kenangan manis aku kat sekolah ni . kenangan dengan kawan-kawan la . lagi 1 masa aku dapat 4A 1B dalam UPSR . ALHAMDULILLAH . rasa happy giler time tu . walaupun kawan-kawan aku mostly dapat 5A .  bagi aku 4A pon dah ok . sebab aku ni bukan pandai pon . malas belajar lak tu .

ok ! sekarang aku nak cita pasal kawan aku yang rapat masa aku kat sekolah ni . rindu kot kat diorang . 

G'A
ni NOR AZIRA WANIS BINTI CHE AZMI . dye sekarang belajar same tempat ngan aku je . UITM Arau . amek Diploma in Accountancy . So kalau rindu juz turun bawah je tengok muka dia . hehehe . 
miza
ni MIZA ASYIQIN BINTI RAZALI . ni salah sorang kawan aku yang paling rapat dengan aku la . kalo cuti pon mesti keluar same-same . hehehe . cantik orangnye . sekarang belajar dekat UITM Negeri Sembilan . dye sekarang amek degree . so cuti kami tak sama . memang susah la nak jumpa sekarang ni .
amal
yang cantik manis ni NURUL AKMAL BINTI MAT SAAT . rumah kami dekat je . kalau kentut pon dengar . hehehe . dulu-dulu lepas mengaji Al-Quran selalu la main sama-sama . hehehe . setiap petang . dulu tak payah pon kena pikir pasal assignment ke ape . maen je . dye sekarang dekat UNIKL Melaka . tak silap aku la , dia sekarang tengah praktikal . rasenye la . sebab aku baca kat wall facebook dye . hurm . tengok ! dah berapa lama kami tak contact . nak tahu ape semua dari Facebook .

en
yang kacak dan bergaya ni MOHD SAIFUL AZREEN BIN ISMAIL . hahaha . kacak ke ? dye sekarang ni belajar dekat UMP , Pahang . last aku jumpa dye hari tu kat pasar malam kot . tegur-tegur camtu je la . dye baik la . 
ekin 
NOORASHIKIN BINTI KHAIRULASRI . cantik manis orangnye . dye belajar dekat KPTM , Alor Star . kalo tak silap aku la . sebab dah lama gila aku tak contact dye . rindu kot !


k'on
KHAIRUL NAIM BIN AHMAD . ok . kalau kita tengok gambar tu pon mesti nak tau dia kat mana . dye sekarang tengah belajar dekat spain . hurm . aku ingat lagi waktu aku darjah 1 . aku pernah tiru dia english time exam . hehehe . tak tahu la dia ingat lagi ke tak . sorry k'on :)

yang
lastly , SITI AISHAH BINTI ABDUL HALIM . rumah aku , amal n dia memang dekat . so , memang kami main sama-sama la . Rasanya , dia kawan aku paling lama sebab kami dulu tadika sama . tadika NURI . dia sekarang belajar dekat UK . dia memang pandai la . dari sekolah dulu , dia asyik dapat no 1 je . 

rindu gila kat korang semua . rasa macam nak balik je ke zaman dulu . zaman kita sama-sama tuntut ilmu . ingat tak kita selalu gaduh . dah la gaduh dekat padang lak tu . jerit-jerit . masa darjah 6 kita kan ada kelas tambahan , titian bestari kot kalo tak silap . kita semua kan tak boleh balik rumah . kena stay dekat sekolah je lepas sekolah . so parents masing-masing akan hantar lunch kat kita . kita makan dan kongsi sama-sama . dulu masa kita sekolah , kita selalu masuk nasyid , koir . dan yang paling tak lupa kita ada pertandingan memasak kan lepas UPSR . haaa ! bestnya kenangan dulu . I MISS ALL THE MOMENT . 

sayang nye , kita dah jarang jumpa . kalau jumpa pon tak sekali . lame sangat kita tak jumpa semua sekali . gambar kenangan sebelom K'ON dengan YANG fly pon tak de . gambar terakhir kita tangkap sama-sama pon masa kita semua darjah 6 lagi . 

aku minta maaf la curi gambar korang kat facebook . hehehe . yang tu je cara . dah tak de dah . lagipon , nasib baek la ada facebook . 

to K'ON dan YANG : jaga diri elok-elok dekat sana . ingat walau jauh macam mana pon kita ke barat , kita tetap orang timur yang ada agama , adab dan adat . doa aku untuk korang semoga balik nanti dengan selamat dan dapat bawa balik apa yang korang impikan . 

G'A , MIZA , AMAL , EN , EKIN , K'ON  n YANG , semoga kita semua berjaya dalam apa pun bidang yang kita ceburi .

sekarang , mungkin kita wat hal masing-masing . sebab kita semua nak tuntut ilmu . suatu hari nanti , insyaALLAH kita jumpa sama-sama dengan kejayaan masing-masing . INSYAALLAH .
may ALLAH bless us :)




0 comments: