Blogger Layouts
WELCOME TO MY BLOG!

enjoy this song

Wednesday 21 December 2011

DUKUN ;)

assalamualaikum . .
dukun adalah haram di sisi agama ok . tapi . aku sebenarnya bukan nak cakap pasal dukun . tak de kene mengena langsung sebenarnya . aku sebenarnya nak cakap pasal



DEKAN !
korang semua tahu tak apa tu dekan ? kalo orang pandai mesti dapat title dekan . selalunye dekan ni untuk orang yang dapat 3.5 and above . aku ni tak layak la . siapa la aku ni kan . 

hari tu aku adalah borak ngan sorang kawan aku ni . budak sekolah aku . aku tanye dye .

aku : hang dekan lagi ke last sem ?
dia : ALHAMDULILLAH . 
aku : best la hang . every sem dekan . aku tak pernah pon . 
dia : mesti ada sebab ALLAH tak bagi sekarang . 
aku : aku dah penat la . study camne pon . still tak dapat lagi .
dia : hang ada pikir tak nape ALLAH tak bagi lagi kat hang title tu ? 
aku : tak pikir pon la . 
dia : hang ada meniru tak time test or quiz . 
aku : ada la . standart la tu . semua orang meniru . 
dia : sebab tu la hang tak dapat lagi . hang tau tak meniru tu tak berkat . 
aku : orang lain boleh je . dapat gak dekan .
dia : ALLAH tak nak bagi kite lalai fana . biarla kita dapat something tu dengan cara yang berkat . hang tao tak semua tu tak berkat . hang patut bersyukur sekarang hang tak dapat dekan dengan cara tu . sebab ALLAH nak bagi kat time hang betul-betul usaha untuk dapat .

aku terdiam dan berfikir sejenak . apa yang kawan aku cakap tu betul . buat apa la kalau aku dapat dekan , tapi dengan cara yang tak berkat . sia-sia saja aku usaha kalau aku dapat dekan , tapi dengan cara tak berkat . 
ada jugak sorang lecturer ni kata " kalau dengan hasil dekan tu kamu dapat keje , dengan keje tu la kamu dapat gaji , dengan gaji tu la kamu beli barang-barang kamu , makan kamu , makan anak-anak kamu . kamu fikir tak duit tu sebenarnya duit haram ? "

Ya ALLAH . terima kasih ya ALLAH sebab ingatkan aku . aku tak nak bagi ahli keluarga aku dengan duit haram . 

tak semestinya resul gempak , senang dapat kerja . bergantung pada rezeki masing-masing . INSYAALLAH . kalau ada rezeki , adalah :)

salam sayang , 
kotak .
 

0 comments: