Blogger Layouts
WELCOME TO MY BLOG!

enjoy this song

Friday 16 December 2011

SAYANG AWAK !

assalamualaikum wbt . 
bila jari aku mula nak menari ni , mesti la ada cerita yang aku nak cerita . hari ini aku nak cerita tentang sahabat dan kawan 



apa itu sahabat ?
Sahabat adalah orang yang memiliki rasa tanggungjawab terhadap diri kita, tetapi tidak memiliki hubungan darah . Dalam erti kata lain , sahabat bukan terdiri daripada adik-beradik tetapi berupaya mewujudkan hubungan yang mirip hubungan persaudaraan antara adik-beradik . Sahabat adalah orang yang banyak memberi manfaat dan kebaikan . 

kenapa aku kata dia sahabat aku ? sebab , kami tidak memiliki hubungan darah dan bukan adik-beradik aku . tapi , aku sayang dye sama seperti adik-beradik aku yang lain . dye sentiasa ada dengan aku waktu susah dan senang . masa aku nangis , dye bagi semangat kat aku . 



apa itu kawan ?

Kawan ialah seorang yang boleh berkongsi lebih dari satu perkara seperti minat , hobi , perasaan , perjuangan dan sebagainya biarpun bukan dari organisasi yang sama . Kawan ialah orang yang selalu berinteraksi dan mengenali beberapa fakta peribadi .

kenapa dye kawan aku ? Sebab kami selalu kongsi segala-galanya bersama . selalunya , kami kongsi kasut la . sebab kami sama-sama kaki gajah . kasut dye , kasut aku . kasut aku , kasut aku la . hehehehe ;)  Kami selalu memiliki masa untuk bersama , bergembira , berseronok dan sebagainya . tapi tak la selalu sangat kami bersama , sebab kami ambil course lain-lain . dye polymer , aku banking .   



kenapa sahabat dan kawan aku orang yang sama ? sebab dye la sahabat dan dia jugak la kawan aku . aku sayang dia sangat-sangat . next sem , dye praktikal . aku still kat UITM ni . aku hari ni risau sangat . nak tao kenapa ? sebab baru berapa hari aku tak jumpe dye . aku dah ingat dye sangat-sangat . cuti sem hari tu . sebulan kami tak jumpe . hampir setiap hari aku cakap kat mak , yang aku rindu dye . ada sekali tu , aku ada terpanggil cousin aku dengan nama dye . time tu , aku dapat rasa betapa rindu nya aku kat dye . nanti , bila kami dah wat hal masing-masing . aku mesti rindu nak sempit-sempit atas katil ngan dye , makan sama-sama , menangis dan gelas sama-sama , pergi c-mart n pasar malam sama-sama , karoeke sama-sama ( walaupon aku tak de perasaan pon nak menyanyi , tapi aku sanggup teman dye ) dan shopping . kami tak kesah pon kami keluar 2 orang je . 

dye sahabat dan kawan yang mendengar masalah aku . bila aku susah , dia ada dengan aku . even kami jauh pon , bile aku ada masalah , mesti aku cari dye . dye sentiasa ada . itulah sahabat dan kawan aku . aku betul-betul sayang dye . waktu aku tulis ni , aku menangis .  sahabat dan kawan aku adalah DINA NURJINMAY . 


dina , fana sayang dina . 
fana sayang dina lebih dari fana sayang wan 

salam sayang , 
kotak .